Suliana now was 26!!!

kak-ngah.jpg

awan berarak ceria

tiada titisan hujan

pohon melambai tanda sokongan

kususuri perjalanan bertemankan senyuman

dihari lahirmu sahabatku

dedaun berguguran membuktikan kedewasaan

walau tanpa mata dan hadiah

namun cukup untukmu

sekadar ucapan selamat hari lahir

iringan doa ku hulur

bersyukur kepadaNYA atas nikmat usia

sahabat

usia yang Tuhan kurniakan ini

kau hiasilah ia dengan amalan yg murni

semoga ia menjadi temanmu di akhirat sana

usiamu ibarat mutiara tiada berganti lagi

hiaskan iman bersulam takwa

agar sempat mengucup haruman syurgawi…

 

16 Jun yang lalu adalah hari lahir Kak Ngah@Siti Suliana@Som yang ke 26.Selamat hari lahir ke Kak ngah…Didoakan semoga dengan bertambahnya usia ini,akan bertambahlah kematangan dan bertambah dewasa dalam menghadapi hidup yang penuh cabaran ini.Kak ngah,adalah nama istimewa yang aku panggil sejak dari sekolah menengah lagi.Aku dan Kak ngah rapat sejak kami form 6 lagi.Antara kami berdua ada ‘chemestry’ yang membuatkan kami jadi ‘ngam’. Dia adalah insan yang sentiasa setia tika aku menangis,tika aku ketawa,tika aku benar-benar memerlukan seseorang.Dia adalah anugerah tidak ternilai yang diberikan oleh yang Esa untuk aku meneruskan hidup yang penuh suka duka ini…

5 thoughts on “Suliana now was 26!!!

  1. woit uta….terharunya aku, tu la dh lama sbnrnya kita byk kongsi suka dan duka…xde sapa yg dpt pisahkan kita..walaupun dh kawin nnti…friendship forever!!!!

  2. muahhaaa2..aku nak kacau frienship korang bleh? hihihihi..gurau jek..huda & som, aku doakan taun dpn korang akan kawen… n dok umah sebelah – menyebelah….

  3. takleh la dok sebelah rumah,kacau daun je nanti..hahaha..ala pasni dah jadi sedara,lagi la rapat kitorang nanti..

Leave a Reply

