Aidilfitri menjelma

9541-001-17-1047.gif

Ada lebih kurang lima hari lagi syawal akan menjelma. Kemeriahannya mula terasa di sana-sini.Tahun ini nampaknya tak semua ahli keluargaku ada kerana adik aku berada di perantauan semula (University of Adelaide, Australia) untuk menyambung pengajiannya di peringkat sarjana.Setelah empat tahun beraya di negara orang,nampaknya tahun ini sejarah kembali berulang.Nak buat camne,dah memang nasib dia asyik beraya kat rantau.Hari raya sememangnya meninggalkan kenangan tersendiri.Tapi setakat ini aku belum ada kenangan hari raya yang meninggalkan kesan di hati. Kenangan yang paling best tentulah sewaktu kanak-kanak dulu,pegi beraya sambil mengumpul duit raya..

Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan ‘Selamat Hari Raya Aidilfitri’ kepada teman-teman semua khasnya teman serumah dan sepejabat yang selalu bergurau senda hari-hari..yelah,masa bergurau tu takut ada yang terkasar bahasa,terasa di hati..jangan pulak disimpan.Maklumlah kita manusia tak boleh lepas dari kesalahan.Juga buat teman-teman lama yang tak berkesempatan untuk bertemu,mohon maaf di atas salah silap sepanjang perkenalan kita. Dan akhir sekali untuk tunang yang jauh di negara sakura..ada satu ayat dia yang aku takleh lupa dalam emailnya..’saya tak minta balasan atas semua pemberian saya, cukuplah jika awak terima saya seadanya’..sesungguhnya ayat tu terlalu menyentuh hati hingga membuatkan airmataku menitis..alamak,sedih la pulak..

Sempena bulan syawal yang bakal menjelma ini,marilah kita saling menyucikan diri di meraikan kemenangan kita setelah sebulan melawan nafsu lapar dan dahaga serta amarah kita.Dan jangan lupa berhati-hati waktu balik raya,kepulangan untuk dirai,bukan untuk ditangisi..

13 thoughts on “Aidilfitri menjelma

  1. yeayey dh nk blk kg….
    apepun2 aku nk mintk maaf kt ko
    dr ujung rambut smpai ujung kaki…
    jgn la ambik ati ye klau aku ade terlepas ckp,
    nnti kita dh x serumah lagi…dh ssh nk brgurau senda mcm slalu…hihihi

  2. selamat hari raya..kak ngah,aku pun nak mintak maaf..maklum le kita ni dah lama berkawan takut2 ada luka yg tersimpan..mohon halalkan semuanya..

    mr amien,selamat hari raya..dut raya takde ke??

  3. selamat semuanya…
    kepada mereka2 yg rasa dah berbulu kat badan jgn mimpi la nak mintak duit raya kat aku..hahahaha…
    ala, cik myasara takyah la mintak duit raya, kan cik myasara dah nak jadi pegawai alam sekitar…mesti duit masyuuukk punya…

  4. Selamat hari raya … mohon maaf sekiranya sepanjang akak di PLF ada kata-kata atau perbuatan akak yang menyinggung hati Huda.. Oh yer.. dan hepi belated bday!

  5. amboi amin,

    adek kak uda nie pompuan la..
    hang mcm x pecaya plak ye..

    amboi kak uda,
    itulah org kata, ruzki tu kita tak nampak.. lepas raya ja trus kena posting pi tempat lain. tu la ruzki dan berkat bulan posa yang kita posa ikhlas hati tu… Tuhan bagi ruzki lebeh la kat kak uda…

    amin…

  6. betul ke camtu?
    hahaha…syukur la kalo camtu…
    bila ada projet baru nanti aku kasitau kat korang. manalah tau kot2 ada rezeki kita, bleh dapat pendapatan yg ok sket…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s