Saya budak baru belajar..

Minggu ni warga kota dah kembali bekerja..maka pemandangan jalan raya waktu pagi yg aman damai minggu lepas kembali sesak seperti biasa. Hujung minggu ada yang sibuk memenuhi jemputan rumah terbuka, amalan yang biasa di Malaysia.Puasa sebulan,raya pun sebulan..Yang sebelum ni body solid di bulan puasa ada yang dah bertambah dua tiga kilo.Yang mahu ganjaran berpuasa sepanjang tahun pula tak lupa berpuasa enam sepanjang bulan syawal.

Nampaknya ada perubahan lagi dalam jurnal titian hidupku selepas ramadhan ni.Aku telah bertukar jawatan ke bahagian ‘admin’ sebagai ‘event and Admin coordinator’ bukan lagi berkhidmat dalam ‘D Team’ Library….Alhamdulillah, aku telah melangkah setapak lagi ke hadapan..memang perjalanan hidup aku ni byk bertemu dengan sesuatu yang tak dijangka. Tapi aku tak pernah menyesal dengan apa yang telah Tuhan catatkan untuk aku..Memang Satu masa dulu aku merasa terlalu kecewa dengan apa yang aku hadapi,satu persatu ujian Allah turunkan pada aku tapi pengalaman mengajar untuk aku menghargai erti kesusahan dan kepayahan.Semua itu sebenarnya hanyalah untuk menguji keimanan seorang hamba terhadap Penciptanya.

Terima kasih kepada chief Librarian PLF yang proposed kat aku position ni walaupun pada awalnya aku menolak.(sempat lagi jual mahal tu..) untuk En Shah & Duna,sila le beri tunjuk aja\r..maklum la saya budak baru belajar,klu salah tlg tunjukkan..hehe. Insyaallah aku akan memberikan khidmat terbaik untuk PLF yang banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan dan kekeluargaan. Berada di sini seolah2 berada dalam ikatan keluarga yang besar. Yang penuh dengan kasih sayang..

11 thoughts on “Saya budak baru belajar..

  1. ya cik uda the Event and Admin Coordinator,

    biasa la tu, ianya serupa mcm kita keroje mule2 dula la.. sekarang nie kita masok dept lain ja, tapi di environment yang sama jugak.. alah, biasa ja tu, nanti lelame ok la tu.. jgn riso.. ramei2 kengkawan kat situ..

    tahniah lagi sekali dari legend associates

    good luck

  2. salam
    aku dengan ini selaku alumni PLF nak ucapkan tahniah kepada cik myasara yang dirindui…
    selepas ini insyaallah aku akan ada projek baru. kalo ada rezeki n kena dengan gayanya aku plan nk invite korang sumer join ngan projek aku…
    buat masa ni aku takleh nak cerita lagi, sampai masanya aku akan maklumkan…
    tahniah sekali lagi cik myasara…semoga ikatan kekeluargaan itu akan berterusan sekalipun ‘Pasukan Karipap PLF’ telah berkubur…sekian.

  3. kepada encik axl rose…

    bubarkanlah kelab Legend Associates ko tu..
    aku chadangkan ko tubuh kelab baru. sbg contoh: Bulu-buluan Associates ke..hahhaaa

  4. Tahniah Huda atas perlantikan ke jawatan baru tu. Haa. duk kat area akak dulu yer🙂 best tempat tu, ala-ala reception alias jaga sekali hehehe hati-hati waktu bersarapan pagi, bukan apa takut tercekik bila bos lalu😛

    I missed the office so much.. nobody can imagine it….

Leave a Reply

