Jangan ada cinta lain

Alhamdulillah,dah 2 tahun kami kahwin.walaupun masih lagi berjauhan tapi hati kami tetap dekat.Perkahwinan yang dirancang oleh keluarga,semuanya di luar jangkaan.Ingat lagi masa mula-mula kenal dulu,ayat pertama dalam sms hasben utk meng’usha’ diriku..

 mr.hilal : awak nak kawin ngan saya tak?

aku :  kalau saya kata tak nak? (jual mahal)

mr.hilal : …………………………………………(time ni lama sangat dia nak balas sms)

mr.hilal: kalau tak nak takpe la..

 korang rasa apa yg aku jawap? off course aku jawap ‘nak’ sebab aku tau kalau aku jwb tak nak pun mak mmg nak aku kahwin ngan dia jugak..hehe.soalan itu ditanya sewaktu kitorang baru 3 hari berkenal-kenalan.sekarang ni kalau bersembang2 pasal hal itu mesti kitorang ketawa..

maka alkisahnya, pada 19 Feb 2007 termeterailah sebuah ikatan diantara dua insan dan seterusnya bermulalah sebuah kisah untuk sebuah perjalanan yang panjang.Suamiku,jalan masih jauh,masih berliku untuk ditempuh.semoga kita sama-sama kuat menghadapi segala rintangan dan dugaan..

pastikan kau dengan aku

jangan ada cinta lain

tak pernah aku terlintas niatku untuk berpaling..

sweet memory..

7 thoughts on “Jangan ada cinta lain

  1. uda..ingat zaman masa kat u..main teka2 nama suami, tgk di ibu jari..sweet sgt..dah xde keje kita ye..aku dpt A, dan ko dapat H kan??kebetulan kan??husband aku asyraf & husband ko hilal..x ang..sangka jodoh ko senior kita di smkkj..aku ingat lagi ko cukup risau bila mak ko timbulkan isu kawen..mak ko penah ckp, kalau ko x dpt cari calon sendiri, dia akan carikan..alhamdulillah, pilihan org tua mu berkat sayang..aku tahu ko bahagia sekarang..walaupon jauh mana ko merantau, jodoh mu rupanya dekat saja..perancangan Allah..semoga kau bertambah bahagia..amin!!!
    NB: marilah dtg uum, kita tgk bilik lama kita..byk kenangan kita berdua kat sana..

  2. aku memang jual mahal,besa la aku kan kerek..kahkah..
    imah,tak sangka nama tu tepat ek..tapi perjalanan aku sebelum berjumpa ngan suami ni sangat la berliku2..penuh ngan airmata..hehe..insyaallah,nanti kalau diizinkan Allah aku akan kembali ke sana,nak tunjuk kat anak ini la tempat mama belajar dan ‘berchenta’ dulu..hehe..

  3. bagus lah..tunjukkan tempat di mana kau jatuh cinta, berendam air mata, bertungkus lumus menimba ilmu demi mencapai cita-cita mu..

Leave a Reply

