Biar Ku Menjadi Lilin

Tak sedar ini tahun kedua aku menjadi seorang pendidik,bidang yang memerlukan tahap kecekalan yang jitu.Dulu masa aku belum jadi cikgu,tengok macam mudah je keje cikgu ni,balik cepat,banyak cuti.Tapi bila dah merasainya sendiri,baru aku tahu mengajar dan mendidik bukan tugas yang mudah.Kejayaan seorang murid,itulah erti sebenar kepuasan seorang cikgu..selamat hari guru untuk semua insan yang bergelar GURU..

sambutan hari guru..17 mei 2010...(hari hijau sedunia..)

dapat kad dari PPD,main futsal,and hadiah hari guru...

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Di saat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang di sini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan di hati
Walaupun sering kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri..

6 thoughts on “Biar Ku Menjadi Lilin

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s