Anak dara @ mak dara? (dah ada anak dara..)

Cerita ini terjadi awal tahun 2013.Pada bulan ketiga menghantar  dan menjemput Adam Haqimi ke Tadika KEMAS yang terletak di hadapan sekolahku,tiba-tiba seorang emak murid menghampiri dan bertanya,”minta maaf cikgu,nak tanya sikit..ni anak ke?”

“iye..ni anak..yang sulung..

“la,ingatkan cikgu belum kawin.muka mcm budak2 lagi..” katanya tersipu-sipu sambil beredar ke pondok menunggu.kat situ memang pot melepak kaum ibu yang nak ambik anak-anak balik sekolah.

“Ya Allah,tolonglah makcik..saya dah dekat lima tahun kat sini,dah dua kali mengandung takkan tak tau lagi yang saya ni dah kawin..” malangnya jawapan itu hanya berlegar dalam hatiku sahaja.takkan la nak jawap macam tu lak ye.

Kepada makcik yang bertanya tu ingin saya tekankan di sini,saya dah berumur 32 tahun ye..anak saya dah dua.Mungkin sebab ketinggian saya tak berapa nak cukup sebab tu orang tengok gaya macam remaja lagi.

Walaupun orang selalu kata aku tak dimakan usia.tetapi hakikatnya tiada yang kekal di dunia ini.Kulit muka dah ada garis-garis halus.. (tanda nak berkedut). Pigmentasi dah makin bertambah,badan pun tidak secergas dulu.Kalau main bola jaring pancit wehh..satu lagi nikmat yang Allah dah tarik perlahan-lahan dari aku ialah nikmat melihat.aku rabun jauh,seusia 14 tahun aku sudah berkacamata hingga sekarang.Power lak bukan makin sikit,makin tebal!

tetapi,

Cerita di atas bukan bertujuan untuk riak atau perasan aku ni awet muda.hanya sebagai perkongsian..

saya dan anak-anak..

saya dan anak-anak..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s