Tempat baru..(baru nak cerita)

2014 aku sudah berada di Selangor.syukur akhirnya Allah mendengar doa kami suami isteri untuk menjadi seperti pasangan berkahwin yang lain,duduk bersama setelah 5 tahun berjauhan.Bermula satu episod baru di tempat kerja yang baru,suasana baru,kawan2 baru.
Sekolah baru di kuala Kubu Bharu.jaraknya 20km dari rumah jadinya harus bertolak seawal subuh dari rumah..
Adam dan Wani suka sangat dapat tinggal dengan abah.Kalau dulu nak jumpa abah sebulan sekali..sekarang celik mata je cari abah.Tapi paling sayu waktu nak tinggalkan rumah emak.32 tahun dok dengan emak (tolak 7 yahun kat asrama,3 tahun setengah kat UUM, 3 tahun kat KL) sampai dapat 2 orang anak..sakit demam kami anak beranak mak dengan ayah yang jaga.Emak sampai demam nak berpisah dengan cucu-cucunya.Hari tu banjir airmata jugaklah mengiringi kami pindah.Anak-anak pun masih sebut-sebut nama emak waktu minggu pertama kat Rawang.Paling mencabar,waktu nak hantar ke taska.Wani menangis nak pergi rumah pengasuh lama..Adam pulak menangis cari emak..jiwaku kacau bilau pergi sekolah.Dah la sekolah baru ni asyik meeting je tiap petang.2x stress.
Banyak lagi rasanya nak ditulis tapi lama-lama mengadap laptop ni rasa loya pulak..itu pun sejenis stress jugak..haha..sambung lain kali lah..kalau rajin la..

3 thoughts on “Tempat baru..(baru nak cerita)

  1. kak uda, la ni mengajaq kat KKB la ye? rumah kat mana? adek aku ada dok kat Batang Kali (kat area Desa Alam Ria @Kg Sungai Masin). nak pi Genting sat ja, 20 minit ja dari situ ke Goh Tong jaya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s